DD+ is dead after RMA (Coil whining)

Hi,

I sent my DD+ to Fanatec repair because of coil whining. I got it back 15 days ago and after a few minutes (update and center calibration) the base made a quietly "plopp" noise and turn off.

Since that behavior the DD+ could be tourn on for a minute after it was long time without power.

It is more or less dead and unusable.

I opened a new ticket and answer to the RMA mail from Fanatec 14 days ago.

Because there is no reaction from Fanatec until now I want to withdraw from the purchase contract because of no subsequent fulfillment from the seller with refound (german right).

Meanwhile I want to order a new DD+.

Did somebody try this way in the past? For my oppinion it is a impertinence to wait for a answer for weeks and then some more to get the base back, maybe working... maybe dead.

Best regards

Comments

  • edited May 17

    § 440 S. 2 BGB gilt eine Nachbesserung nach dem erfolglosen zweiten Versuch als fehlgeschlagen. Nur in Einzelfällen sind mehrere Versuche gestattet.

    laut Gesetz dürfen die noch einmal nachbessern bevor du zurück treten kannst

  • Mir geht es nicht um die Anzahl der Versuche zur Nachbesserung hier war/bin ich ja willens.

    Mir geht es um angemessene Fristen:

    "Sollte der Verkäufer nicht innerhalb einer angemessenen Zeit reagieren oder gelingt die Behebung des Mangels nicht beim ersten Versuch, kannst du vom Kaufvertrag zurücktreten und den vollen Kaufpreis zurückverlangen (§ 475d BGB).".

    14 Tage ohne Reaktion würde ich nicht als angemessen bezeichnen und da die erste RMA Bearbeitungszeit von einer Woche ab absenden bis wieder zurück betrug sollte hier auch tatsächlich eine Frist zur Nacherfüllung von 7 Tagen als ausreichend betrachtet werden können.

  • Ja da bin ich bei dir... zumal die erste RMA nicht sauber abgeschlossen wurde, da sollte man schon schneller reagieren.

  • Das tragische an der Situation ist ja auch vor allem das die Base über sämtliche Feiertage und verlängerten Wochenenden ein 1000 Euro Briefbeschwerer ist. Insbesondere weil meine Frau die Brückentage arbeiten muss und die Kids in Schule bzw. Kita sind wo man mal ausgiebig in Ruhe konzentriert fahren könnt. Sonst sind solche Momente doch eher rar oder tief nachts mit 2 Kiddies :)

  • Hi there,

    I had the same problem after my first rma in March and it only started again last Tuesday.

    I had the groan and when the base came back it didn't light up, then it lit up for 2 hours. And the next day ............ it never lit up again. 

    I've also asked for it to be replaced but I doubt it will be. 

  • Weet iemand raad:

    Ik hoor bij het aanzetten en gebruik van mijn VR DE Extreme (februari '24) een soort fluisterende wind.

    Heel irritant, gemeld en kreeg antwoord dat dit niet goed was en ik set maar beter moest terugsturen.

    Ik krijg maar geen retour stickers, niets, helemaal niets. Geen antwoord meer op mijn mail, telefoon werkt niet.

    Wat moet ik doen? Durf deze niet meer te gebruiken....

Sign In or Register to comment.